torsdag den 12. september 2013

Skolestart!

Uuuh hvor er der sket meget siden sidst! Det er vildt svært at holde styr på det hele. Men jeg vil prøve at starte fra en ende af...

Sidste onsdag startede jeg i skole. Det var en dag med blandede følelser, for jeg var så nervøs og spændt på samme tid. Samtidig glædede jeg mig bare til at starte mit liv herovre. Mommy og Mandy (værtsmor og -søster) kørte mig til skole, og så begav jeg mig ellers ud i helvede. Der er ekstremt mange elever på skolen og gangene kan være et helvede når man prøver at komme fra en klasse til en anden. Men første skoledag gik helt fint, og jeg hang ud og snakkede med lidt forskellige. Efter skole tog jeg direkte til XC-træning hvor man løber lange distancer. Det var en super fed oplevelse fordi alle var så søde ved mig og jeg fik snakket med lidt forskellige. Rigtig god første skoledag!! 
Mig på første skoledag...
Anden skoledag gik også fint bortset fra, at jeg brød lidt sammen i matematik, fordi jeg var totalt lost... Men læreren var super flink, og han hjalp mig og det hele gik godt. Jeg fik igen snakket med nogen flere mennesker og jeg spiste vidst nok lunch med en pige fra min billedkunstklasse. Efter skole var der igen XC. hvilket gik fantastisk igen. Jeg kan ikke understrege nok hvor glad jeg er for at have meldt mig på det hold. Selvom det er hårdt, er det super godt socialt også!!

Fredag var igen skole, og jeg snakkede med flere mennesker (som jeg gør hver dag. Det er så super fedt at jeg møder og snakker med nogle nye mennesker hele tiden. Men Gud hvor er det hårdt at huske navne...). Efter skole tog jeg til et XC-meet hvor jeg heppede på de andre mens de løb. Jeg kunne ikke selv deltage da jeg ikke har været til nok træninger endnu. Men det var super hyggeligt, og jeg fik snakket en masse med de forskellige fra holdet. Efter alle havde løbet tog jeg med Mira og Rylee (to piger fra XC) hjem til Mira, hvor vi gjorde os klar til aftenens football game. Og derefter tog vi til kampen. Det var super sjovt at opleve, men jeg fik ikke snakket så meget med en masse forskellige, fordi jeg stod sammen med en finsk udvekslingsstudent, som jeg snakkede en masse med. 
Mig og Leora efter kampen :) 

Sådan så det ud imens kampen var i gang.

Lørdag brugte jeg på at samle gamle brugte tennissko... Ja, I know... det var en velgørenheds ting, som jeg tjente lidt penge på, men det var ikke særligt sjovt. Jeg gik bare rundt med Mandy og Joy fra dør til dør og spurgte efter sko, og så var der en helt masse venten. For at være ærligt var jeg lidt bitter over at det tog så meget af min dag, eftersom jeg havde set frem til at slappe af. Men vi var der ved 8:30-tiden og var først færdige 15:00-ish selvom de sagde det ville tage kortere tid. Men da vi kom hjem slappede vi af, og spiste is. Jaaa... Go Ben and Jerrys!!
Vi samlede 300 par sko i alt!!

Den hovedsagelige årsag til at jeg flyttede herover!
Søndag stod den på kirke fra tidlig morgenstund. Vi startede med at passe nogle mindre børn i halvanden times tid. Derefter var der ca. 45 minutters high school gathering, med sang og snak. Og derefter var der gudstjeneste. Kirken er anderledes og sjovere her. Vi synger med på god musik og hygger og snakker med andre. Efter kirke tog vi ud og spise kinesisk mad. Rigtig lækkert faktisk. Og så tog vi hjem og slappede af.

Mandag var det skole igen... SUPRISE!! Efter skole tog jeg med XC til en skov hvor vi løb i 40 minutters tid... den sidste uge har det været super varmt vejr, og derfor har det også været super hårdt at løbe. Men det bliver bedre og bedre og jeg bliver vidst også bedre og bedre til at løbe. Og grundet det varme vejr løb vi tirsdag et par miles til en park, hvor vi gjorde os selv plask våde i sprinklere. Og så løb vi hjem igen. Hård tur, men det var sjovt at lege i vandet. 

De seneste par dage har været gode, og jeg er ved at komme ind i en god rutine. Og onsdag tog jeg første gang skolebussen til skole... Jeg tager den med en flok søde piger, så det er faktisk helt hyggeligt! Og senere på dagen i vores Dance Class lavede vi en fysisk test, hvor alle testede deres fysiske kunnen. Vi lavede en øvelse hvor vi skulle stå i planke men med hænderne i gulvet i stedet for albuerne. Alle stod på samme tid, og så skulle vi se hvem der kunne holde ud længst... Og jeg er faktisk ret stolt, for jeg endte med at vinde, og holdt den i 7 minutter :P  

EMNESKIFT... Det er stadig lidt svært med venner og sådan. Jeg vil ikke sige jeg har nogen rigtige venner endnu, og jeg har ikke rigtig tid til at hænge ud med folk siden jeg har XC og planer i weekenderne. Men jeg glæder mig virkelig til at få nogle tættere forhold til folk. Det er svært at gennemskue hvem jeg vil blive gode venner med lige nu.

Jeg ser frem til en weekend med Grandma og Mandy og det første XC-meet hvor jeg deltager...

Kulturforksel of the day: Når vi hører musik herhjemme er det oftest hyldestmusik til Gud og Jesus... noget anderledes end det jeg er vandt til! Men ikke nødvendigvis dårligt ;)

See ya soon
-Anna <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar