lørdag den 17. maj 2014

10 months- a lifetime

Siden jeg i august forlod Danmark, er der gået næsten 9 måneder. Jeg har mindre end en måned tilbage i Oregon… Det har været 9 fantastiske måneder, og det er trist at se en ende på dem. Alligevel er der også meget at se frem til når jeg kommer tilbage. 

Anyway, jeg tænkte at jeg ville gå igennem de måneder, jeg har været herovre og let forklare, hvordan jeg husker dem og hvilket "stadie", jeg var i på det tidspunkt. 

August: I august måned forlod jeg DK, og ankom i et nyt land hos en ny familie og med et nyt liv foran mig. Hvis jeg skulle beskrive denne måned med et ord må det være splittet. Halvdelen af tiden var jeg bange, forvirret og ked af det. Jeg savnede hjem, og ideen om at skulle undvære familien i 10 måneder var uoverkommelig. Jeg så på de næste ti måneder som overlevelse. 
Men den anden halvdel af tiden var jeg spændt, glad og stolt. Jeg glædede mig til at starte i skole, få nye venner og så på de næste 10 måneder som det vildeste eventyr, som jeg ikke kunne vente på at leve.

September: September var måneden hvor jeg startede i skole, begyndte cross crountry og så småt faldt til. Jeg lærte familien bedre og kende, og jeg begyndte at få venner i skolen. Det var helt klart en rigtig spændende måned, fordi jeg prøvede så mange nye ting, men også en måned hvor jeg endelig følte at der kom lidt mere ro på tingene. Mange af de mennesker jeg i dag er utrolig tæt med, lærte jeg at kende i september, og det var en måned fyldt med succes og sjov. I slutningen af September døde min værts-bedstemor dog, hvilket var rigtig hårdt for familien, men det gjorde os også tættere.

Oktober: Oktober var en lidt hårdere måned, som jeg husker det. Jeg var blevet noget mere vandt til livet i Oregon, og pludselig slog hjemveen til. Jeg husker 3 uger af Oktober hvor jeg stort set hver morgen var rigtig ked af det, og det syntes at Danmark var uendelig langt væk. Tanken om at skulle vente 8 måneder til at se min familie var uoverskuelig, men jeg kom igennem. Oktober var dog ikke kun hjemve. Jeg syntes endelig at jeg fik tættere venner, og jeg nød skolen virkelig meget, såvel som cross-country.  

November: Endelig faldt hjemveen til ro i slut september, og november var en noget mere hyggelig måned. Jeg nød stadig skolen i fulde drag og havde det rigtig godt. Selvom jeg stadig glædede mig til at komme hjem, vidste jeg også at jeg skulle nyde min tid i USA, og det gjorde jeg. Jeg brugte dog noget mere tid hjemme i november, fordi cross-country var slut, hvilket gjorde min hverdag lidt kedelig. Når jeg tænker tilbage på november, tænker jeg at godt kunne have været mere aktiv, men oh well. Det var en god måned, og jeg var glad.

December: Jeg havde troet, at december ville blive en måned med hjemve pga. julen, men det var en rigtig god måned. Jeg nød min juleferie så meget og havde de bedste 3 uger hjemme fra skole. Amerikansk jul var rigtig spændende at opleve, selvom jeg må tilstå, at jeg foretrækker dansk jul big time. Det er bare mere hyggeligt, og småkagerne er bedre. Jeg husker mest af alt december for alle de sjove ting, jeg lavede i løbet af min juleferie, og det var en måned som fløj forbi.

Januar: Januar var en fantastisk måned. Jeg startede ud med en uge i Hawaii, hvilket jo ikke var slemt. Jeg havde så god en måned, og ville slet ikke tænke på at skulle hjem "snart". Jeg vidste at Leora rejste hjem i starten af februar, og derfor nød jeg næsten måneden, som var det min sidste. Jeg var konstant i dejligt humør og havde det bare så godt.  

Februar: I starten af Februar forlod Leora Oregon, hvilket var rigtig hårdt for mig. Februar var dog ikke en slem måned overhovedet. I begyndelsen af måneden skulle jeg lige finde ud af det hele igen. Jeg blev meget tættere med Nathan, hvilket var rigtig dejligt. Jeg savnede Leora rigtig meget, men nød stadig mit ophold, og holdt hovedet højt. Jeg begyndte at se mere til andre venner og udvidede min vennekreds, nok for at holde mig beskæftiget. Men det var en måned, hvor jeg beviste for mig selv, at jeg godt kunne klare det uden Leora, og endda have det rigtig dejligt.

Marts: Marts husker jeg lidt som en blandet måned. For føste gang i den tid jeg havde været her, følte jeg, at skolen begyndte at blive lidt kedelig. Før marts oplevede jeg næsten noget nyt hver dag, men nu gik der for alvor hverdag i den. Dette gjorde det også til en lidt trist måned. Men da vi først fik forårsferie i slutningen af måneden, blev det hele bedre, fordi jeg fik oplevet lidt igen. Jeg begyndte for alvor at tænke på, hvor tæt jeg var på at skulle hjem men glædede mig også. 

April: April kom Leora på besøg i 2 uger, og selvom det var lidt forvirrende at have hende tilbage igen, var det også vildt dejligt. Jeg brugte så meget tid sammen med hende og var bare fokuseret på at nyde hvert sekund, hvilket jeg også gjorde. Vi havde det så sjovt sammen, og oplevede en masse sjove ting sammen. Men vi havde også høje forventninger til hendes "hjemkomst", hvilket puttede en del pres på hendes tid her, hvilket var lidt hårdt for os alle, og da hun tog tilbage til Schweitz, følte jeg for første gang i 2 uger, at jeg kunne trække vejret og slappe af med god samvittighed. 

Maj: Jaaaaa, måneden jeg er i lige nu! Ærlig talt har Maj bare været helt fantastisk. Vi har haft skønt sommer-vejr og jeg er bare så glad. Jeg ved ikke om det er sommer, fordi jeg snart skal hjem, eller hvad det er, men mit humør er bare i top. Lige nu er jeg rigtig fokuseret på at nyde hvert sekund af min sidste måned. Jeg føler jeg står i den perfekte situation. Jeg har en måned tilbage hos denne skønne familie, med dejlige venner og et skønt liv, og samtidig skal jeg snart hjem til mit skønne hjemland. Jeg ved godt det bliver hårdt at tage afsked, men det er stadig i fremtiden. Lige nu gælder det bare om at nyde, og den opgave tager jeg meget seriøst… :D
Hold da helt op hvor tog det lang tid med alle de billeder :) Nånå, det var det værd. Jeg håber i nød mit indlæg og så ses vi om en uges tid!

Kulturforskel of the day: Du behøver ikke at tage køretimer… i stedet lærer dine forældre dig at køre bil! Sejt nok ifølge mig :D 

See ya
-Anna <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar