lørdag den 28. september 2013

One month abroad...

I går var det præcis en måned siden jeg flygtede fra vandte Danmark til den anden side af Atlanten. Og hvor er der sket sindsygt meget siden. Jeg kan næsten ikke holde styr på alt det forskellige jeg har haft gang i, men jeg vil prøve at liste nogle af tingene op alligevel. 

Det er jo efterhånden et par uger siden jeg skrev sidst, men lørdag den 14. var jeg til det første XC meet hvor jeg deltog. Det var super sjovt, men også rigtig hårdt og udfordrende. Jeg fik en tid på 5K der hed 26:25! Siden har jeg dog været til to andre meets og min bedste tid lyder nu på 24:51 minutter!! Det er så fedt at jeg kan se jeg bliver så meget bedre så hurtigt. XC er som sagt hårdt arbejde men jeg holder mig i form og mine holdkammerater er så søde, så jeg elsker at gå til det!

Vi havde massere af tid til at hygge og snakke imellem de forskellige løb.
Dagen efter (søndag) tog jeg i kirke med Grandma og Amanda og bagefter tog vi på Toms og spiste morgenmad til frokost. Derefter tog vi hjem og hyggede og ved 16:00-tiden kom Mom og Jan hjem fra deres tøse-weekend. De havde købt lidt godter med hjem til mig og Amanda, og jeg fik farverige sokker, en lille pung til mine nøgler og et sødt hårbånd/hue ting. 

En dejlig restaurant som serverer morgenmad dagen lang...
Sidste weekend var jeg fredag til et football-game... hvor vi tabte stort! Men det gjorde ikke noget, for jeg hyggede mig rigtig meget, og fik snakket med nogle forskellige mennesker. Jeg synes det er så fedt at tage til de slags events da det er en fantastisk mulighed for at møde mennesker og skabe relationer. Jeg  synes jeg er ved at få lidt tættere forhold til et par piger, og jeg ved at jeg har nogenlunde tid i de kommende weekender til at hænge ud med folk, hvilket jeg ser rigtig meget frem til.
Mig og Corin, som også går til XC og er næsten lige så skør som mig...


Mig og Daniel... kan afslører at den neon trøje skyldtes, at det var spirit farven ;)
Massere af Century elever som hepper med!

Jeg fik mit første teenage-ride af Laura. Det var faktisk ret vildt.

Lørdag havde vi craft day i vores hus, hvor vi inviterede lidt forskellige mennesker over, og spiste og var kreative hele dagen. Min søster og hendes veninde syede deres Halloween-kostumer, min veninde,  Mom, Erica, og jeg strikkede, min moster Jan og hendes veninde lavede scrap-booking og Grandma hjalp lidt her og der. Det var en virkelig hyggelig og afslappet dag, og det var super lækkert at hænge lidt ud med Erica. Og så lærte jeg at strikke, hvilket faktisk er noget jeg synes er ret hyggeligt :)

Sidste søndag stod den så endnu engang på kirke og derefter tog jeg med Mom, Mandy og Jan ud og sejle i kajak. Det regnede on/off, men det gjorde ikke så meget, for det var rigtig hyggeligt alligevel. Hårdt arbejde helt bestemt, men jeg fik set lidt at Portland og dyrket noget mere motion. Noget jeg får gjordt ret så meget herovre. På vejen hjem hentede vi noget suppe og varm mad og tog hjem, fik varmt og tørt tøj på, og spiste til en god film. Helt ideal måde at tilbringe en weekend på. 

Den sidste uge er gået helt fint, men jeg kan godt mærke jeg begynder at vænne mig til det hele, og det derfor bliver lidt mere kedeligt. Og hold da op hvor har jeg set frem til weekenden. Ikke fordi jeg ikke nyder at gå i skole og leve herovre, men fordi der sker så meget hele tiden, og det er noget så dejligt med en lille pause.
Tirsdag holdt vi fødselsdag for Mom!!
Fredag, i går efter skole, blev jeg hentet af Mom efter træning, og så tog vi ud og spitse Frozen Yoghurt. Derefter  tog vi lidt rundt og købte lidt forskelligt, og sluttede af med en pizza, som vi tog med hjem. Amanda var til en sleep-over, og derfor fik vi lidt mor-datter kvalitets-tid. 

I dag skulle jeg så endelig noget jeg havde set frem til længe... nemlig ingenting! Som så selvfølgelig blev til lidt af hvert. Jeg skypede med Caro i morges, og så stod den på lektier, film og lagkage-bagning. Min Host-Mom havde nemlig fødselsdag i tirsdags, og jeg lovede at introducere familien for den danske fødselsdags-dessert.
Jeg bagte en smuk lagkage... dog ikke så god som den mor laver!!

Vejret i Oregon størstedelen af tiden. Jeg vænner mig jo nok til det!
Det går som sagt super dejligt. I morgen skal jeg endelig ud og shoppe med en af mine veninder og så er jeg ellers klar til endnu en dejlig måned i Oregon. Jeg nyder det, men savner fra tid til anden også jer derhjemme lidt(-ish) ;)

See ya -Le Moi <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar