tirsdag den 3. september 2013

Get together, road trip, kirke og BBQ!

Wow, hvor er der sket meget siden sidst! Selvom det kun er fire dage siden, har jeg svært ved at holde styr på alt det, der er sket. Lad mig starte fra en ende af...

Sidst jeg skrev et blogindlæg, havde jeg vidst lidt hjemve, og det tror jeg også godt, man kunne mærke på noget af det, jeg skrev. Jeg har haft hjemve siden, men jeg vil sige at det bliver bedre og bedre, og jeg tror ikke helt, jeg vil have tid til hjemve når skolen starter.

I fredags bagte jeg banana-bread sammen med Amanda, og derefter inviterede et par andre udvekslingsstudenter og nogle af Amandas venner over. Vi spillede et super sjovt og meget langt spil kaldet "Life", oversat til "Liv" på dansk. Det var rigtig hyggeligt, og jeg snakkede en masse med især en af de andre udvekslingsstudenter Clo fra Italien. Gæsterne gik ved fire-tiden bortset fra Amandas veninde Olivia, der blev. Vi hoppede i poolen og fjollede rundt og snakkede lidt. Så blev hun hentet, og vi brugte aftenen på af se film.
Vores smukke banankage med vores navne!

Fra venstre: Clo (Italien), Pat (Thailand), Anna, Emily og Amanda!
Lørdag tog vi på en road-trip til Mt. ST. Hellens, som ligger 2 timers tid væk i Washington. Vi tog Grandma med, og det var super hyggeligt og spændende. Naturen er fantastisk, og det var simpelthen så smukt, som I nok også kan se på nogle af billederne. Vi kørte lidt rundt til forskellige udkigssteder og en restaurant/museum, hvor vi også spiste frokost. Vi kom hjem hen på eftermiddagen, og vi slappede bare af og så endnu en film. Jeg tror stadig, jeg har jet-lag, for jeg kan ikke holde mig vågen til længere end 10 om aftenen. Så er jeg helt smadret.

Amanda og mig foran St. Hellens. 
Søndag stod den på kirke. Vi skulle til en årlig picknick, som kirken holder med kirke og derefter mad og snakketid. Vi var der ved halv-ti tiden, og så gik jeg lidt rundt med Amanda og mødte nogle af hendes veninder. Klokken 10:30 startede "gudstjenesten". Den var så anderledes fra den danske. For det første var den udendørs, og folk sad i deres campingstole. Der var virkelig mange mennesker og musikken var moderne og rent faktisk noget man godt gad synge med på. Rigtig sjov oplevelse. Da vi var færdige, spiste vi noget lækkert mad, og så hang jeg lidt ud med Amandas veninder. Jeg glæder mig nu til at få mine egne, for jeg er ikke helt en del af dem, selvom de er super søde. Og så er de jo også noget yngre!

Da vi kom hjem om eftermiddagen, gik jeg ind på mit værelse og sad lidt. Der gik ikke lang tid så kom Amanda ind, og så hyggede vi ellers bare i flere timer. Det var virkelig dejligt og en super god oplevelse. En lille ting der gjorde min dag meget bedre.

Igår tog vi til BBQ hos nogen af Joy og Amandas venner. Vi var der ved 12:30-tiden. Der var en masse både voksne og børn, og der var også en pige på femten, som hed Elisabeth. Hende snakkede jeg en masse med, og det var dejligt med nogen jævnaldrende. Vi spiste lækker mad og tog på noget kaldet et hay-ride. Det gik ud på at der var en trailer-ting bag på en traktor, og så kørte vi ellers bare rundt på veje og marker. Super sjov og anderledes oplevelse. Derudover slog vi til en pinata med slik i, og så legede vi vandkamp. Rigtig sjov dag!!

Hay-ridet. Vi sad i vognen bag på!
I dag er stille og rolig med lidt sidste ting, der skal ordnes inden skolestart og så i morgen begynder skolen... Jeg kan næsten ikke tro det!! Det er helt vildt, og jeg glæder mig til at få nogen venner.

Kulturforskel of the day: Familien som holdt BBQ´en tilbød at tage mig med på camping en gang ude i fremtiden, selvom de ville skulle ordne en masse papirarbejde og sådan. Jeg takkede selvfølgelig ja! Amerikanere er altså bare mere gæstfri end danskere :D

Jeg skriver når jeg er kommet ovenpå skolestart.

Ses snart
-Anna <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar