mandag den 29. juli 2013

Så går det i gang!

For 5 dage siden rejste min veninde Mathilde afsted... Hun rejser med EF, som sender deres elever på en længere camp, men jeg ville nu stadig mene, at det er rimeligt vildt, at hun allerede er afsted. Jeg kan slet ikke forstå, at det er nu det sker. Facebooksiden for exploriuselever bliver efterhånden fyldt med opslag fra folk, der allerede er afsted, og det er jo mig lige om lidt! Jeg kan slet ikke forstå det... der er præcis 26 dage til min afrejse- nemlig den 25. august!

Jeg vil sige at jeg føler mig klar og så alligevel ikke. For kan jeg nogensinde blive klar til at efterlade min familie og mine dejlige venner i 10 måneder? Jeg forstår nok endnu ikke, hvad det er, jeg kaster mig ud i... og kommer nok heller ikke til det, før jeg står midt i det hele. Jeg tror på, jeg selv er herrer over, hvorvidt mit ophold bliver godt eller skidt, og jeg vil prøve, så godt jeg kan at forblive positiv og stærk. Og ikke mindst skabe nogle tætte relationer til min familie og mine nye venner ved at være sød og åben overfor omgivelserne.

Praktisk set vil jeg sige jeg er "good to go"! Jeg har både visum, tuberkolosetest og værtsfamilie på plads. Mangler selvfølgelig stadig lidt papirarbejde, farveller, køb og pakning før jeg kan tage afsted, men der er jo også fire uger til afrejse. Jeg har på ingen måde stress over det der skal nås, og det skal nok komme på plads alt sammen.

Jeg er kommet godt i gang med at skrive med både min værtsmor og -søster, og de virker så fantastiske. De gør i øjeblikket en stor indsats for at få mit værelse klar til min ankomst, og det virker næsten som om, de glæder sig lige så meget, som jeg gør til min ankomst. Jeg skal også have købt et par gaver til værtsfamilien. Indtil videre har jeg fundet ud af at min søster på 13 skal have en Hoptimist i hendes yndlingsfarve og værtsmor skal have Georg Jensen design. Derudover vil jeg også købe en bog på engelsk om København og saltlakridser (amerikanere skulle efter sigende se virkelig sjove ud i ansigtet når de spiser saltlakrids)!!

Men alt i alt- Jeg glæder mig helt af -H til. Jeg vil nyde de næste ugers ferie med vennerne, og så ellers bare opleve livet...

See you soon

-Anna <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar