søndag den 22. december 2013

Christmas is coming up…

Hej endnu engang. Ja indtil videre holder jeg min plan om at skrive på bloggen en gang om ugen, så det er jo fedt. Så slipper jeg for at skulle huske en måned tilbage, og bruge en time på at skrive, men kan i stedet bare give en lille update. Selv om der kun er gået 8 dage siden sidst, er der sket en del, så jeg må jo hellere komme i gang. 

Lørdag brugte jeg på at få ordnet praktsike ting og sager, og jeg havde jo huset for mig selv heeele dagen, så det var lækkert. Jeg fik sendt julekort hjem, så jeg håber de når hjem i tide. Derudover gik jeg en tur med Sasha, jeg fik skrevet lidt og jeg gjorde mig klar til at mødes op med de andre udvekslingsstudenter i min gruppe. Nathan fra Norge, som også går på min skole, kom over til mit hus og så tog vi sammen afsted til en italiensk restaurant, hvor vi skulle spise. Vi spiste lækker mad og spillede en slags pakkeleg, hvor jeg vandt en lavalampe!!! Jeg er så glad for den, nok i virkeligheden lidt for glad for den ;) Derefter tog vi til et supermarket, hvor vi legede nogle sjove lege og hyggede os. Da det var tid til at tage hjem ved 21:00-tiden, besluttede jeg mig, med en gruppe andre udvekslingsstudenter at blive lidt længere og vi tog på bubble-tea & Starbucks hvor vi hang ud og snakkede! Det var super hyggeligt som altid, og jeg elsker bare at være sammen med dem allesammen. 



Søndag blev brugt på at pynte juletræ og hygge max. Vi fik endelig pyntet huset op og jeg fik skruet lidt op for julestemningen. Resten af ugen var rigtig hyggelig, og ikke så slem. I min U.S. History klasse læste jeg peter pedal for hele klassen, så det var jo meget sjovt, og lidt hyggeligt at snakke dansk igen. Derudover er jeg begyndt at træne lacrosse et par gange om ugen efter skole, og det er nok meget godt at komme i gang igen. Fredag tog jeg hjem til en ven og vi lavede thai-mad, hyggede og snakkede osv. I går stod den på den sidste juleshopping og så tog jeg ud og sang julesange ved folks hoveddøre med familien, nogle af familiens venner og en veninde fra Italien. Rigtig sjov oplevelse og jeg nød det i fulde drag. Det er slet ikke koldt herovre, så man kan sagtens være udenfor, hvilket jeg som dansker synes er død-lækkert ;) 

Lige om lidt skal jeg til sleep-over hos en veninde hvor det står på den helt store julebagning og dekoration af kager osv. Ellers er juleferien godt booket op men det kan I jo høre om snart! Vi snakkes ved efter jul :D

Kulturforskel of the day: Når vi er på restaurant er der ofte refill på drikkevare men sommetider også på maden. I går spiste jeg på Red Robin hvor man kan få refill på pomfritter… Det endte ikke godt kan jeg godt sige jer ;) Ej, jeg spiste vidst lidt for meget!

See you soon.
-Anna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar