lørdag den 7. december 2013

Det er bare dejligt!!

Åååh, det er vidst efterhånden noget tid siden sidst. Men den sidste måned tid er simpelt hen bare fløjet forbi… Jeg kan ikke engang huske alt det jeg har lavet, men jeg vil da prøve at liste lidt af de aktiviteter jeg har haft gang i, op. Der sker simpelthen bare så meget, og det kan jeg da også kun være taknemmelig for. Det er jo helst sådan det skal være ;)

I hele november havde vi ikke en eneste uge med 5 skoledage i træk. Enten var det helligdage, sparedage eller skole-hjem samtaler. Og jeg vil da helt bestemt ikke klage over lidt ekstra fridage, selvom jeg ikke har noget imod at gå i skole. 

I løbet af den sidste måned har jeg har haft gang i en del. Den første weekend havde vi 4 fridage, og jeg vil da sige at jeg fik nået en del. Fra torsdag til fredag sov jeg hos Leora sammen med Maribel og det var super hyggeligt. Jeg har sjældent snakket så meget med mine venner, som jeg gør herovre. Fredag tog vi så en tur til Portland, hvilket var virkelig hyggeligt. Vi shoppede, hyggede os og tog en masse sjove billeder!




Lørdag tog jeg med alle de andre udvekslingsstudenter fra min gruppe til OMSI… et museum Oregon Museum of Science and Industri. Det var som altid rigtig hyggeligt. Jeg må være ærlig og sige at vi ikke brugte meget tid på at tjekke alt det spændende på museet ud, men vi fik derimod snakket uendeligt meget. Jeg føler mig så dejligt hjemme og tilpas med dem allesammen. Det er bare perfekt når vi er sammen. Da jeg kom hjem var jeg bare vildt glad og jeg savner dem også nu, for vi ses kun en gang om måneden. Men jeg skal til julefest med dem igen næste weekend, så det bliver sjovt!! Resten af weekenden gik med kirke, restaurant og et hyggeligt besøg hos en af Joy´s veninder som havde små killinger…. ååårh hvor var de uendelig nuttede!!

Weekenden efter tog jeg til en Dance med Leora, og sov hos hende efter. Lørdag skypede jeg hjem og så kom Hailey og Maribel over og vi hyggede og havde det sjawt. Det var en virkelig hyggelig eftermiddag, og vi fjollede en hel del. Søndag stod den ellers bare på afslapning, og det kan jeg da ikke klage over. 



 Derudover har jeg bagt danske pebernødder, set Hunger Games- Cacthing Fire, og så har jeg da fået en masse dejlige pakker sendt over fra familien :D Jeg føler mig så heldig, og jeg oplever så meget lige nu!! I skolen har jeg også afsluttet et projekt hvor jeg lavede en tegning af en Italiensk udvekslingsstudent med en collage af ting som tegner et billede af hende (billede er længere nede)!! :D Er egentlig rigtig stolt af hvordan det endte, og jeg synes det var et vildt sjovt projekt.






Sidste weekend havde vi Thanks giving. Det var helt ok, men handlede mest af alt om maden, som jeg ærlig talt ikke var vildt imponeret over. Men jeg havde en virkelig hyggelig ferie. Jeg fejrede det sammen med Auntie, Joy og Amanda, så det var ganske stille og roligt. Vi tog onsdag omkring middag afsted imod den strandhytte hvor vi tilbragte vores mini-ferie. Det var virkelig hyggeligt, og hvad der gjorde det endnu mere hyggeligt var at jeg havde Hunger Games bøgerne som jeg købte tidligere på dagen. Vi hyggede bare onsdag, og fik pakket ud.
Torsdag brugte vi på at lave massere af mad, spise det, skype med onkel Jim som bor i Montana, og se film. En rigtig hyggelig dag, og jeg fik læst en hel del. 
Om fredagen tog vi ud og shoppe til Black-Friday, hvor man bare kan shoppe amok for vildt billege priser, og ofte fede tilbud. Jeg fik købt ting til mig selv, såvel som mange julegaver. Lørdag stod den på dejlig afslapning, og en tur til Stillehavet, som ikke var så stille som det lyder. Der var mange store bølger. Jeg er ret sikker på det var første gang jeg så Stillehavet, men er faktisk ikke 100% sikker. 
Søndag pakkede vi sammen, gjorde hytten ren og vendte snuden hjemad. Jeg kørte med Auntie og vi havde et par rigtig dejlige timer i bilen, med hygge og snak. 











Nu er jeg tilbage i skolen igen, og jeg nyder livet… selv skolelivet. Skolen er nem, ikke for mange lektier og gode karaktere. Jeg kan faktisk rigtig godt lide at gå i skole, så jeg vil nyde de næste par uger inden juleferien. I går var jeg til en piano recital (klaver optræden) hos Amanda og bagefter spiste vi der. Da jeg kom hjem fik jeg et par timers afslapning, og så skulle jeg skype med familien i DK! Det var dejligt at snakke lidt med de gamle igen, og jeg fornemmede lidt af den julestemning som jeg mangler herovre. 
I morges skypede jeg med Conrad, og senere på formiddagen tog jeg med Nathan, Clo og Leora ud og stå på skøjter. Derudover fik vi shoppet lidt og spist lækker frokost. Kom først hjem igen ved en halv-ni tiden, men det var godt nok en hyggelig dag. Uuuh hvor jeg dog nyder livet herovre. 

Alt er godt. Jeg er også begyndt at skrive dagbog, så jeg kan se tilbage når jeg kommer hjem til DK! Derudover vil jeg se om jeg kan skrive nogle kortere indlæg, men så i stedet hver uge. Det ville gøre det lidt nemmere at huske ;)

Kulturforskel of the day: Julen er bare ikke det samme på den anden side af jorden… Savner danske julekalendre, juledekorationer, julemusik, julekager o.s.v. Åååh, det føles næsten som om man ikke skal holde jul, når man først fejre det den 25.!!

See you soon <3 
-Anna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar