søndag den 23. marts 2014

Springbreak!

Yaaaa endelig blev det tid til ferie, og det er første gang siden jeg kom hjem fra Hawaii, så det trængte jeg altså også til. Herovre har de hverken vinterferie eller påskeferie, men i stedet har de forårsferie som falder indimellem. Og det er jo som sagt nu i næste uge, så det er bare lækkert.

Den sidste uge har været rigtig hyggelig. Andrea- min mors veninde er flyttet ind med os, så det er jo rart nok, selvom det ikke er nogen stor omvæltning. Hun er sød nok, men jeg har ikke snakket så meget med hende, for vi er begge ret travle. Mandag og onsdag lavede jeg mad- ja jeg er blevet en mesterkok herovre og tirsdag var jeg til dans, og tjek lige den virkelig søde kjole ud… Det er den vi optræder i til juni, og den har allerede taget plads i mit skab. 
So old-school <3

Torsdag kom Mari og Hailey og hyggede efter skole. Mari blev og sov, og vi havde en rigtig hyggelig aften og nat. Vi skypede Leo og så en super sjov film :D Lørdag skypede vi igen Leo i omkring 3 en halv time, så det var dejligt endelig at få snakket ALT igennem. Omkring 11:30 kom Nathan over og så tog vi i svømmehalen. På vejen hentede vi Hailey og så tog vi bussen. Ved godt det er mærkeligt, men jeg kan rigtig godt lide at tage bussen og toget når jeg skal nogen steder hen herovre, fordi det understreger min frihed. Det var virkelig sjovt at plaske rundt og svømme, og det mindede mig om at tage i svømmehallen i DK, så det var lidt en mærkelig oplevelse. Omkring klokken 16:00 tog vi videre ud og spiste sen frokost på Red Robin. Rigtig lækker mad, og med godt selskab bliver det jo ikke meget bedre. Derefter tog jeg hjem og havde movie-night med familien, så ja, det var bare en dag med ren hygge. Tror jeg har brugt ordet hyggeligt tusinde gange på denne blog med det er også fordi: 1) Jeg får aldrig lov til at bruge ordet når jeg snakket engelsk og 2) Det er bare super hyggeligt at være udvekslingsstudent :D
Svømmehallen- næsten som den danske :D
Nathan og Mari efter en lang dag :D
Hailey og mig! 
Det var verdens flotteste dag, og Oregon er en smuk stat <3
Foråret er så småt på vej med blå himmel!

Lørdag tog jeg med Nate og hans familie ud og hike ved et vandfald, og det var rigtig hyggeligt. Vi kørte en times tid og stoppede nogle forskellige steder og tog billeder. Da vi endelig kom hen til vandfaldet var broen som vi skulle krydse for at komme hele vejen til toppen desværre lukket, men vi gik alligevel rundt, og tog nogle fede billeder. Omkring klokken tre smed Nathan's familie os af i Portland hvor vi mødtes med 4 andre udvekslingsstudenter. Det var rigtig hyggeligt (se der kom mit nye yndlingsord igen) og vejret var fuldstændigt fantastisk… Folk fra Oregon klager en del over vejret, men jeg vil sige at det er ret så fantastisk! Senere på dagen fandt vi en fin lille restaurant og spiste lækker japansk mad! Rigtig dejlig dag, og den blev tilbragt i helt perfekt selvskab. 
Har ikke billeder fra vores tur til vandfaldet endnu, da vi tog dem på Nathans mobil, men har et par fra Portland…
Fra venstre: Pedro, Aurora, Ice, Nathan, mig og Giovanna! 
Søde mennesker :D 
Man kunne skrive på menukortet. Den mulighed spilder jeg ikke :P
Næste uge bliver så spændende, for onsdag drager jeg afsted til Seattle for første gang! Kan slet ikke vente på at skulle derhen og besøge :D Skal nok huske at tage massere af billeder…

Kulturforskel of the day: Som sagt klager folk en del over vejret herovre… Jeg synes altså Oregons klima er helt fantastisk, og lidt regn nu og her gør nu ikke mig noget :D

Massere af hilsner herfra <3 
Ps. Regner med at jeg nok er i DK om 3 måneder selvom jeg ikke har fået den præcise hjemrejse dato endnu o.0 Det er altså ret syret at tænke på…

-Anna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar