søndag den 30. marts 2014

-SEATTLE-

Sidste dag inden skolen starter igen og jeg er nu tilbage i Oregon efter et par dejlige dage i Seattle. Åååh, hvor kunne jeg godt bruge en til uges ferie mere, men man skal jo tilbage til hverdagen på et eller andet tidspunkt. Og om et par ugers tid kommer Leora jo tilbage i et par ugers tid, så der er da rigeligt at se frem til.

Lad mig lige starte med de første par dage før jeg tog til Seattle. Mandag havde jeg en hyggelig dag herhjemme. Jeg slappede af, facetimede med Leora, løb en tur, gik en lang tur med hundene og hyggede med en film om aftenen. Det var bare en rigtig hyggelig dag.
2 timer i det gide vejr.
Tirsdag tog jeg over til en veninde sammen med en masse andre venner (undvekslings-studenter) hvor vi brugte hele dagen med at lave mad fra vores egen land, og jeg lavede (selvfølgelig) risengrød. Vi spiste et kæmpe lækkert aftensmåltid og det var rigtig god mad. Lige derefter tog vi så på italiensk restaurant for at fejre Anja's 18-års fødselsdag, som var rigtig hyggeligt, men jeg var allerede rigtig mæt, så det var lidt af en udfordring at få mere mad ned, men det lykkedes da.
Det blev lidt rodet.


Og det var ikke engang halvdelen.

Preem, Gio og Nate!

Italiensk med dejlige mennesker :D
Seattle var super sjovt. Vi tog afsted onsdag eftermiddag og ankom omkring 21:00-tiden, så vi nåede ikke meget onsdag. Torsdag kom vi lidt sent ud af døren men vi nåede da alligevel vidt omkring og så mange forskellige ting. Først tog vi op i "The Space Needle", hvilket nok er en a Seattle's største turistattraktioner. Udsigten deroppe fra var super fed men vi sørgede også for at købe en billet hvor vi kunne komme op igen og se den i aftentimerne. Derudover brugte vi torsdag på at spise lækker Mexikansk mad, som var super lækkert. Bagefter vandrede vi lidt rundt i byen og jeg fik taget massere af billeder, for jeg havde taget rollen som fotograf på mig. Vi tog en guidet undergrunds-tur rundt i Seattle's undergrund, hvilket var rigtig spændende. Senere tog vi en færge hen til en lille ø tæt på Seattle, vi tog en bustur rundt på øen, og så tilbage igen. Derefter tog vi tilbage på hotellet, efter en dejlig laaang dag. 
Vores tur til Seattle

Ååååh så amerikansk

Den første dag i Seattle

Udsigten fra the Space Needle

Hyggelig mexikansk restaurant

Og mig… hold da op jeg spiste meget :P

Joy, Mandy og mig med Seattle i baggrunden

Og igen :)

Undergrundsturen

Ret øøhm… intrasant!

Det var faktisk rigtig spændende!
 Fredag starede vi igen lidt sent, men det var også fint, for jeg var rigtig udhvilet. Først tog vi til Pike Place, hvilket var rigtig fint og hyggeligt. Det er et kæmpe marked med massere af boder og små butikker. Vi købte os noget rigtig lækker frokost og jeg fik en sandwich fra en cafe som hed European Sandwiches!! Haha European power… Derefter tog vi på en guidet tur rundt i en bus. Turen varede en tre timer hvor vi fik set en helt masse forskellige områder af Seattle. Det var faktisk rigtig spændende og jeg nød at få lov at side og slappe af, samtidig med at jeg fik lov til at se byen. Klokken fire blev vi igen kørt tilbage til Pike Place hvor jeg hang ud indtil jeg blev hentet af en af mine veninder. 
Ved ikke om I kan huske hende, men da jeg var på Hawaii mødte jeg et søskende par fra Seattle som Leo og jeg brugte en del tid sammen med. Søsteren på 17 og hendes veninde mødtes jeg op med og det var super hyggeligt at hænge ud i hendes hjemby. Vi købte burgers og så tog vi rundt og så forskellige dele af Seattle, og det var rigtig hyggeligt at se hende igen. Og hvor er det fedt at have venner rundt omkring i hele verden. Klokken ni kørte de mig til the Space Needle hvor jeg tog op med Joy, Jan og Mandy og så Seattle i nattetimerne. Og ååååh hvor var det smukt. 
Pike Market


Vores guide var faktisk super sjov









Lørdag tog vi hjem, men på vejen stoppede vi ved et vandfald hvilket var rigtig fint, og ret voldsomt og en tyggegummi væk i Seattle, som er ret kendt. Vi brugte hele dagen i bilen, men det var faktisk super hyggeligt, og selvom det var en lang dag nød jeg den. I dag står den på afslapning, lidt lektier og en løbetur og så er det tilbage i skolen i morgen. 
Mig ted the gum wall! :D

Og det fortsatte flere meter!

Vandfald har de massere af herovre.



Kulturforskel of the day: Distancer betyder ikke get samme herovre, og fire timer i bil er ingen sag :P

Ses om en uges tid <3
-Le moi, Anna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar