onsdag den 9. april 2014

A day in my life...

Jeg har længe snakket om at jeg ville lave et blog-oplæg der beskriver en dag i mit liv, og nu fik jeg endelig taget mig sammen til at tage en hel masse billeder sidste torsdag, så I får en ide af hvordan største tiden af mit liv bliver tilbragt.

Jeg vågner op alt for tidligt og tager vidst også lidt for længe med at komme ud af sengen. Derefter slæber jeg min slappe krop ud i køknet og spiser min danske havregryn med mælk. Amerika er nok lidt usundt, men jeg står sgu fast med den gode start på dagen.
Aaaalt for tidligt!
Derefter er det på med make-upen, og ofte står den på en halv times skype med Leora, da hun lige er kommet hjem fra skole ved den tid. Derudover bliver madpakken fikset og jeg hopper i tøjet, og så er det ud af døren…
Klar, parat, skolestart :P
Omkring klokken 7:40 marcherer jeg et par hundrede meter ned til busstopstedet hvor jeg venter på skolebussen sammen med nogle andre dejlige mennesker. Åååh, hvor er det bare amerikansk altså!
Erica og mig.

Bussen er på vej!

Klassisk amerikansk...
På bussen får jeg altid en hyggelig lille snak med Hailey. Vores buschauffør Jessica er også super sød, og kører os både til og fra skole. Busturen varer omkring en halv times tid og er altid en dejlig måde at starte dagen på…
Hailey og mig :D
Jessica
Og her ankommer vi til skolen.
Når vi ankommer på skolen vandrer vi rundt i et kvarters tid og snakker. Jeg går oftest rundt sammen med Maribel og Hailey, og det er bare super hyggeligt. Her er et par billeder så I får en ide om hvordan skolen ser ud…
Hailey foran Century <3

Maribel venter altid på os lige her!

Century High School

Mit amerikanske "locker"
Min skoledag er ret hyggelig, men kan nu også være rimelig kedelig. Jeg har to forskellige dage som kører på skift. Jeg kan rigtig godt lide at gå i skole, mest af alt fordi jeg får set mine venner, og laver nogle hyggelige ting. Når man er udvekslingsstudent må man jo godt slappe lidt af, men jeg tager da alligevel skolen rimelig seriøst. Her kan I se mine skemaer:

Dag 1:
Algebra 2 (matematik)
Advanced Junior English (engelsk)
Modern U.S. History (historie)
Astronomy (astronomi)

Dag 2:
Psychology (psychologi)
Art 2 (billedkunst)
Creative Writting (kreativ skrivning)
Teachers Aide (lærer hjælp)
Matematik
Maribel :P 
Historie… Hver lærer har sit eget klasseværelse og så går vi rundt!
Maribel og jeg har 4 klasser sammen :D 
Jasmin og mig :)
Min ynglings lærer… han er så skide sjov!
Nick og mig i astronomi 
Juhuuuu!
Efter skole laver jeg lidt forskellige ting. Hver onsdag tager jeg direkte hjem, løber en tur og laver mad. Nogle dage laver jeg fitness på skolen. Der er nogle forskellige klubber man kan være en del af. De laver forskellige øvelser: cardio, yoga, zumba og andre ting, og det er en rigtig god måde at få noget motion. Andre dage hænger jeg ud med venner, tager ud og spiser, tager i biffen, går en lang tur, hænger ud derhjemme m.m.

Nånå men sidste torsdag hang jeg lidt ud med Maribel og derefter kørte hendes far mig hjem. Da jeg kom hjem hang jeg ud med Mandy. Vi lavede Just Dance, spiste og hang ud på mit værelse.
Just Dance… massere af motion :P
Min dejlig store seng :D
Hver aften skriver jeg dagbog om hvordan dagen er gået, og hvordan jeg har det, hvilket er rigtig hyggeligt. Det er også sjovt nok at kunne kigge tilbage og se hvordan jeg havde det tidligere og at kunne læse sine egne tanker er en god måde at huske det på! 

Åååååh ja, det blev da et forfærdeligt langt blogindlæg, selvom dagene jo går hurtigt. Jeg undskylder for de mange billeder, men jeg tænkte at det ville gøre det lidt nemmere at få en ide om hvordan min dag ser ud :) 

Kulturforskel of the day: Vi som elever vandrer rundt fra klasse til klasse og det er forskellige mennesker man har de forskellige timer med. Det er nu også meget sjovt at prøve noget lidt anderledes :D

Anyway, nu smutter jeg <3
Vi ses snart -AnnaBanana

Ingen kommentarer:

Send en kommentar