søndag den 27. april 2014

En travl uge!

Hallo, hallo igen :D 
Det er søndag, jeg er godt igang med svinkeærinder og nyder dagen i fulde drag. Meeen, lad os da starte sidste søndag. Det var nemlig påske, og det blev jo fejret på amerikansk manér, hvilket også var hyggeligt nok. Først tog vi i kirke (lidt for tidligt), og derefter hjem og lave mad. Jeg lavede frikadeller, hvilket faktisk gik meget godt. Noget anderledes end sidste gang, hvor jeg brændte dem på big time. 
Derefter tog vi til påskefrokost hos nogen af deres venner, hvilket var ret hyggeligt, med jeg saaavnede dansk påske-ferie. Det er altså bare noget mere hyggeligt og med flere traditioner.
Frikadeller… sværere end det ser ud!
Mandag tog jeg fri fra skole (wuhuuu) og jeg tog til Portland med Leora, Maribel og Nathan. Det var super hyggeligt at gå rundt, og også lidt fedt at tænke på alle de andre som sad derhjemme i skole. Vi shoppede en del i Abercrombie, hvilket jo er så dejlig billigt herovre, og så tog vi hen i en butik med massere af ting med danske flag…
Vi nyder det gode vejr!
Abercrombie <3
Nate, Leo, mig og Mari
En lang, udmattende dag :D 
Danskerflaget er at finde i USA!
Tirsdag var jeg på baskin robin (is-cafe) efter skole og derefter sov jeg hps Leo!!
Onsdag tog jeg til Ishockey kamp med en masse venner. Leora's værtsfar havde en suite vi kunne side i, med rigtig god udsigt til banen, og det var sindsygt fedt. Jeg nød virkelig meget at være i midten af alt den spirit og det var en sjov oplevelse. Efter kampen sov jeg (igen) hos Leo :D
Amerikanske cheerleaders!
Remi, Ice, Pedro, mig, Anja, Leora og Nate!
Vi fjoller :)
Fredag var jeg til farvel-fest hos Leo, med en masse søde mennesker. Det var rigtig hyggeligt og jeg fik snakket en masse! Leora skulle tage hjem lørdag så derfor sov Maribel, Clo, Anja og jeg hos hende så vi kunne følge hende til lufthavnen. Det vidste sig dog at hendes fly var fredag, og at hun havde misset det, så i stedet kom hun på et fly søndag, og vi fik endnu en dag i hendes søndag. Vi tog ud og stod på skøjter og hang ellers bare ud, indtil jeg tog hjem sent på aftenen. Det var faktisk meget rart lige at have endnu en dag men også lidt mærkeligt, når vi næsten sagde farvel fredag aften.

I dag har jeg slappet af, lavet lektier, læst og hygget. Jeg lydter lige nu til min loyale ven Mads og Monopolet, med Mandy ved min side, og snart må jeg i gang med bogen Divergent, som jeg er ret spændt på. To af mine venner snakker konstant om hvor fede bøgerne er, og jeg har også være ret stor fan af filmen :D 
Derudover skulle temperaturende snige sig op på de 30 grader næste uge, så det glæder jeg mig til <3

Kulturforskel of the day: Jeg blev noget chokeret da jeg fandt ud af at de fleste forældre her i USA slår deres børn, som en del af opdragelsen. Det må selvfølgelig ikke være for hårdt, men alligevel… de slår sgu deres børn, og det er lovligt!!! :O

Ses om en uges tid <3
-Anna 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar