mandag den 26. august 2013

Rejsen over Atlanten

Nu skriver jeg fra USA.... Det er helt ufatteligt at mit amerikanske eventyr allerede er begyndt. Jeg er så glad for den her beslutning! Det føles bare som det helt rigtige jeg har valgt. Jeg tror det bliver et par rigtig sjove og mindeværdige dage i NYC! Mest af alt fordi alle de andre udvekslingsstudenter er så søde og nemme og snakke med. Vi har jo alle så meget til fælles :) Nå, men jeg tror jeg vil give et kort resume af min tur...

Jeg startede i lufthavnen klokken elleve om morgenen, hvilket egentlig var en helt perfekt tid. Vi fik en times tid til bare at snakke med vores familier og tage afsked til dem alle. Det var lidt hårdt, men jeg havde kæmpe tudetur lørdag aften, hvor jeg egentlig tror jeg kom af med det meste af frustrationerne. For at være ærlig (ved ikke om du bliver glad eller ked af at høre dette mor ;)  ) så var jeg rimelig okay fra det øjeblik jeg steg på rulletrappen og kørte imod security. Hvilkede overraskede mig, men positivt.

Tiden i Kastrup gik hurtigt og klokken 14:05 fløj 12 danske exploriuser imod London. Vi fløj omkring et par timer og det var en hurtig og dejlig tur hvor vi snakkede og slappede lidt af. Da vi ankom til London klokken 15:00-ish fandt vi efter lidt forvirring de andre exploriuser fra Norge, Sverige og Findland og deriblandt var Kristine, en voksen norsk guide, som også skulle med videre. Vi fik lidt tid til shopping og jeg fandt lidt at spise.

Omkring klokken 18:00 fløj vi videre imod NYC! Turen gik rigtig godt, og det var et super lækkert fly med gode sæder, mange gode film og god service. Jeg så en film, snakkede med et par piger og sov 4 timer. For Gud hvor var jeg træt... Klokken 21:00 amerikansk tid, efter 8 timer om bord, stod vi af flyet og drog ind i den amerikanske lufthavn. Vi skulle først igennem en meeeeeget lang kø, for at vise vores pas og J-1, derefter fik vi vores bagage og så skulle vi igennem told. Det tog alt i alt et par timer pga. en kuffert der blev væk, og en der skulle ind til et slags interview, omkring hvad han skulle i USA! Så skulle vi med en meget lille bus ud til hotellet. Der var ikke plads til os allesammen, så den måtte køre flere gange hvilket tog irriterende lang tid. Men ved 12:00-tiden kunne vi komme op på vores værelser!
Jeg er kom på værelse med to super søde piger- Camilla og Christina! Så det var en dejlig start på et langt og anderledes eventyr :)

Derudover vil jeg "annoncere" et nyt lille tema på min blog. I slutningen af hvert indlæg vil jeg nemlig beskrive en "Cultural difference of the day", som beskriver noget nyt jeg har lagt mærke til ved USA, som er ander ledes end i DK, og som samtidig også relatere sig til indlæget...

Så første Cultural difference of the day: I USA er det SÅ besværligt at komme igennem lufthavnen og det tager så uendelig lang tid. Godt jeg efter onsdag ikke skal flyve i lang tid ;)

Skriver snart om dagene i NY... det er så fedt!
-Anna <3

1 kommentar: